Terrassa

El PSC presenta propostes per la ciutadania de Terrassa i valora les actuacions del govern muni

  • PSC TERRASSA
  • Actualitzat:
  • Creat:

El proper divendres 30 d’octubre l’Ajuntament de Terrassa celebra el desè ple de l’any.

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de Terrassa, Marc Armengol, i la regidora Eva Candela han presentat algunes valoracions a diversos punts de l’ordre del dia, així com les seves propostes de cara a la ciutat. 

 

De cara al ple, en Marc Armengol ha volgut destacar la pròrroga de la concessió del servei d’autobusos municipals a TMESA. Explica que la intenció del govern és aprovar un contracte de serveis de 5 anys, contradient el programa electoral de TxT -on proposaven fer la municipalització- i les actuacions passades d’ERC-MES, que durant el mandat anterior va oposar-se a una licitació a 10 anys vista (presentada per l’equip de govern del PSC al 2019). Tot i que la situació econòmica actual dificulta fer una licitació, consideren que el contracte de serveis “fa assumir tot el risc a l’Ajuntament i tindrà un sobrecost per la ciutadania, per culpa del joc electoralista d’ERC-MES i JxT”.

 

D’altra banda, l’Eva Candela ha explicat la proposta de modificació de les Ordenances Fiscals, que preveuen exempcions a les taxes de terrasses per a l’hostaleria. Explica que tot i considerar-les “raonables”, no arriben a tothom. Per això han presentat dues esmenes, una per ampliar les exempcions a empreses que no tinguin terrassa mitjançant mètodes compensatoris i l’altra per preveure exempcions a la taxa de residus a aquelles empreses que hagin tingut una gran davallada dels ingressos. La seva intenció és que “tothom que ho necessiti pugui beneficiar-se’n”.

 

Els socialistes emmarquen les seves propostes en quatre eixos: salut, qualitat democràtica, comerç, ordenació del territori.

 

De cara a salut, presenten al ple una proposta amb una bateria de peticions per a la Generalitat. Aquestes peticions inclouen millores per al personal sanitari, reclamen l’obertura de tots els Centres d’Atenció Primària, destinar més recursos tant materials com personals, entre d’altres; tot per poder encarar la segona onada de la pandèmia en la millor situació possible. Reclamen, també, que el Parlament posi en marxa el Pacte per la Salut, que tant necessari és en aquesta situació.

 

Les propostes de qualitat democràtica són dues: un reconeixement a la memòria històrica i la petició de celebrar els plens de l’estat de la ciutat previstos al reglament municipal. Aquesta última, en paraules de l’Eva Candela, “Celebrar els plens de l’estat de la ciutat és un exercici de transparència de cara a la ciutadania, que a més ens ha de permetre col·laborar entre tots els grups municipals i traçar línies mestres de futur en aquests moments tan complexes”.

 

Pel que fa a comerç, en Marc Armengol explica que “la intenció és sumar esforços de totes les administracions per tal de preservar la capacitat productiva i poder sortir de la crisi derivada de la COVID plegats”. N’han presentat tres, de cara a fer un programa de descomptes a les empreses de la ciutat que s’hagin vist afectades per algun tancament, per sol·licitar l’augment del volum d’ajudes de la Generalitat per al comerç i la restauració i una “molt específica” per tal que l’ajuntament col·labori amb les sales de ball i concerts de cara a programar cicles culturals i “crear sinèrgies entre sectors”.

 

Per últim, de cara a l’ordenació del territori, proposen l’estudi d’alternatives sostenibles a la recollida pneumàtica de residus a les noves promocions urbanístiques i estudi d’alternatives d’ús per al pàrquing del Portal de Sant Roc. En paraules del Marc Armengol, “la recollida pneumàtica s’ha demostrat ineficient, per que no augmenta l’índex de separació de residus, i poc sostenible, ja que té un gran consum energètic”. Com a alternativa, consideren que les noves promocions podrien promoure la generació d’electricitat d’origen renovable. Del pàrquing del Portal de Sant Roc expliquen que l’equip de govern ha presentat un estudi que xifra el cost de refer el pàrquing en més de 10M€, i que no tenen clar si és una necessitat real de la ciutat. A més, consideren que “reurbanitzar la zona per mantenir durant tants anys el trànsit a la Rambla hipoteca el futur de la Zona de Baixes Emissions i, fins i tot, ridiculitza la campanya de la Terrassa Verda”.