Terrassa

El PSC portarà davant de la Fiscalia i el Síndic de Greuges els talls de llum

  • PSC Terrassa
  • Actualitzat:
  • Creat:

Alfredo Vega s’adreçarà per carta a la Fiscalia de Terrassa i al Síndic de Greuges de Catalunya per tal que analitzin la vulneració d’un dret bàsic i essencial com és l’electricitat, i demana més contundència al govern municipal.

El President del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament i Primer Secretari del PSC local, Alfredo Vega, s’adreçarà a la Fiscalia i al Síndic de Gregues per denunciar la situació que alguns ciutadans i ciutadanes de Terrassa estan patint com a conseqüència dels continus talls de llum que la companyia subministradora està realitzant durant els darrers dies en diverses zones de la ciutat per tal que siguin examinats per si existeix una vulneració dels drets de la ciutadania o si l’Administració està actuant correctament per defensar els ciutadans.

 

Fa setmanes que ja van començant els talls, i encara perduren, especialment a la zona est de Terrassa, al barri de Les Arenes – La Grípia – Can Montllor. Aquests talls tenen durades indeterminades, són recurrents, alguns de moltes hores. «Aquesta situació està deixant a moltes famílies de la nostra ciutat sense possibilitat de posar la calefacció en plena onada de fred, però també sense accés a aquest servei que esdevé un bé bàsic i essencial per al dia a dia de les famílies», ha declarat Alfredo Vega.

 

Vega exposarà la situació a la Fiscalia de Terrassa i al Síndic de Greuges de Catalunya perquè sigui estudiada i analitzada amb deteniment amb l’objectiu que els veïns puguin fer front a aquesta situació que s’està donant a Terrassa però també a d’altres ciutats de la comarca i de Catalunya en general.

 

Tanmateix, Alfredo Vega considera que: «El govern de Tot per Terrassa i ERC no ha de tolerar que cap companyia de subministrament deixi el veïnat sense llum i menys en una situació d’onada de fred com la d’aquest cap de setmana». Des del PSC demanen al govern municipal que estableixi mesures especials davant d’aquesta situació així com la posada en marxa d’un dispositiu especial perquè les famílies que es trobin sense llum i no obtinguin resposta de la companyia puguin comunicar-ho, especialment en aquells casos de risc per malaltia o de famílies amb menors. El PSC demana al govern municipal accions contundents «més enllà de les reclamacions que ja fa dies que estan fent i que no tenen resultat» i que activi un servei d’atenció als ciutadans mitjançant el servei de Consum de l’Ajuntament per tal d’ajudar-los en el procés de reclamacions a la companyia.