Terrassa

El PSC de Terrassa proposa mesures per al rellançament del sector comercial i l’hostaleria.

  • PSC Terrassa
  • Actualitzat:
  • Creat:

La situació imprevista de la COVID-19 no fa sinó agreujar una situació que ja era difícil, amb qüestions com l’increment del preu dels lloguers o la pujada de la competència online.

Però la COVID-19, a més, ens deixa amb dades dramàtiques com el tancament d’un 9,4% de les empreses de Terrassa o un potencial risc de tancament del 13% dels comerços a Catalunya abans d’acabar l’any, percentatge que augmenta fins al 25% en cas de l’hostaleria.

 

És per això que el president del grup municipal socialista a l’Ajuntament de Terrassa, Alfredo Vega, i el regidor Amadeu Aguado han presentat una proposta de resolució amb un pla de xoc de cara al comerç de la ciutat. Aquesta proposta ha quedat vertebrada en dos vessants: la promoció dels eixos comercials i uns descomptes per a les famílies de la ciutat.

 

En paraules de l’Alfredo Vega: “entenem que el gruix del comerç de la ciutat està estructurat al voltant dels eixos comercials, distribuïts al llarg de la trama urbana, i que per tal de rellançar-los, s’ha de fer una campanya de promoció adequada a les realitats i idiosincràsies de cadascun d’ells”.

 

De cara als descomptes, el regidor Amadeu Aguado explica: “El programa de descomptes ha de ser extensiu a totes les famílies de la ciutat i que ha d’estar dirigit als comerços que han patit tancaments degut a l’estat d’alarma o per restriccions sanitàries posteriors”. A més, matisen que han d’estar acotades a les petites empreses locals, excloent a les franquícies i grans superfícies. Aquesta campanya ha d’arribar a temps per al Nadal.

 

Especifiquen, a tall d’exemple, que destinant 15€ a cada família la despesa màxima de l’Ajuntament seria de 1,4M€. Aquesta quantitat resulta perfectament assumible gràcies a la disponibilitat dels romanents municipals decretada pel Govern d’Espanya.